1. Forum
  2. Udstyr
  3. Gear Og Udstyr
  4. Nybegynder søger hjælp til Garmin F410 HR

Nybegynder søger hjælp til Garmin F410 HR

sbht

sbht

5 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Hej,

Jeg er helt ny her på siden, jeg gik igang med at tabe mig for 2½ år siden, og har tabt mig 59.4 KG, jeg startede på spinning sidste sommer og er rigtig bidt af dette, jeg er afsted 2 gange om ugen, jeg er så begyndt at løbe, da jeg er kommet til at melde mig til DHL stafetten i Århus d. 22 August, det bliver til 1 - 2 gange 5.2km om ugen også, købte mig et par Mizuno Niavana 8 løbesko som jeg er rigtig glad for Smile

Nu er tiden så kommen til at give slip på min iPhone og Endomondo, har på fornemmelsen at det ikke er helt så præcis som det kunne være, så jeg har investeret i et Garmin Forerunner 410 HR.

Problemet er blot, at jeg er total nybegynder til sådan et pulsur, jeg har fået det sat op med indstillinger på Garmin Connect, jeg har bl.a. udfyldt med hvilepuls og max puls, mit køn, alder, vægt, højde osv...

De data er overført til mit Garmin F410, jeg har indstillet datafelter for puls til at vise aktuelle puls (da jeg ikke kan få den til at vise procentdel af min maks puls ligesom jeg kender det fra suunto systemet til spinning) så har jeg sat den til puls zone og kalorie forbrændning, jeg har så idag for sjovt (første gange jeg tester det) taget det hele på i forbindelse med rengøring, altså uret samt pulsbæltet...

Jeg deaktivere så GPS da jeg er inddøres, og starter min "træning" jeg kan se pulsen og zonen reagere som den skal, men den registrere ikke kalorie forbrændning, hvordan kan det være ??

Og da jeg var færdig og overføre data til Garmin Connect, kan jeg se hele pulsforløbet, men stadig ingen kalorie forbrændning, hvad gør jeg forkert her ?? Burde den ikke kunne regne kalorie forbrænding ud ? Det kan Suunto systemet da til Spinning, og der har jeg også blot et pulsbælte på...

En anden ting, under sportstilstand på uret kan jeg kun vælge mellem løb og cykling, det er måske meget normalt ? Jeg kan bare se at min træning står til løb efterfølgende i Garmin Connect, og hvis jeg har været til Fitness skal jeg så ind og redigere hvergang ?

En trejde ting er at i datafelt kan jeg kun vælge Puls %HRR og ikke %Maks ?? Hvis jeg nu blot vil have vist procentdel af min maks puls, hvordan indstiller jeg det så? det er noget med at HRR er maks puls minus hvile pulsen ik?

Jeg håber på at der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig med at komme godt igang Smile

tverange joensen

tverange joensen

2 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Deleted