1. Forum
  2. Min træning
  3. Mit Træningsprogram
  4. I tvivl om min egen træning giver pote

I tvivl om min egen træning giver pote

C123

C123

165 indlæg
  • Skrevet

Hejsa. Jeg er begyndt på en ny træning i det at det er blevet for koldt og mørkt til at jeg kan få mig taget sammen til at komme ud og løbe.
Mit program lyder således:

4x 7 min sjipping, og der indimellem har jeg 2 min pause hvor jeg står med hulahopringen.
herefter laver jeg 190 mave øvelser(som er sådan en grad at jeg får sved på panden)
60 af øvelsen nogle kalder hunden, hvor jeg har "opgraderet" den til at have en håndvægt i hånden samtidig.
50 af bækkenløft øvelsen
50 af den hvor man ligger på maven og løfter arme og ben.
Herefter laver jeg sqautøvelser med hjælp fra en dame på youtube.
10 min med hulahopring(nogle gange mere kommer an på hvad der er tid til)

Jeg startede med at sjippe for 7 uger siden, og de første 4 uger started jeg ud med 6 min, og bliver så ved med at hæve det med 1 min hver måned. 

Jeg får pulsen op og sveder når jeg træner, og jeg træner 5 gange om ugen. Jeg er interesseret i at få strammet min krop op, måske tabe mig en smule(men det hører vel lidt med i at blive strammet op) og så ellers bare føle mig sund og godt tilpas. 

Med hensyn til kost bliver der kun syndet i weekenden. Ellers lever jeg rimelig sundt af havregryn, rugbrød, kød når sukkertrangen melder sig; lidt honningmelon eller vindrue.

Men er min træning godkendt eller hvad er den? Jeg er forresten en pige på 17.

Håber i vil svare!
Mvh Camilla.
 

  • Skrevet

Hej Camilla

Der er sikkert fitness personer herinde, som kan gå meget mere i dybden med det, end jeg kan, men her kommer min mening.

Sjipning er en fantastisk træningsmetode. Du træner konditionen, da pulsen galloperer afsted. Derudover træner du ankler, lægmuskler, låret og rumpetten. Har læst et sted, at man faktisk kan kalde et sjippetog for verdens mindste motionscenter, da du kan have det med overalt.

Det andet du laver er også rigtig fint. Maveøvelserne skal nok give pote, men før du ser det resultat, er det vigtigt at fedtet på maven kommer væk. Og det er her dit sjippetov kommer ind. Hvis du trænger til variation kan du efterligne ham her www.youtube.com/watch?v=k9bLUzJwJyc

Ud fra det du skriver fokuserer du meget på maven, så jeg regner med at det er der dit "uønskede" fedt sidder. Derfor får du lige et link mere, da jeg kender flere som følger hende her www.youtube.com/watch?v=KH67tN3-3bs. Hun er ren RAMBO, så det er ikke for "tøsedrenge".

Ang. mad, så husk at pasta, kartofler og hvidt brød er no go. (Jeg har hvertfald smidt 16 kg ved hjælp af at undvære det, samt hård træning)

Til slut vil jeg lige sige, at du skal huske du "kun" er 17 år. Noget af fedtet sidder der pga. din alder. Det skal nok smutte når tid er.

Held og lykke med dit projekt.

Mvh
Kasper Christensen
Vejen til det lange løb - www.kasperc.dk

C123

C123

165 indlæg
  • Skrevet

Mange tak for svar!!
Tak for youtube vidoerne, dem vil jeg helt sikkert prøve mig frem med! Det lyder spændende synes jeg.

Og ja du har ret, maven og lårene er de steder der er mine fokuspunkter. Jeg træner desuden mine inderlår ved at stå på et "glat" gulv og så trække benene ind mod hinanden. Jeg læste om en anden der gjorde det, hvor det gav resultater, så det håber jeg også det gør for mig!

Mvh