1. Forum
  2. Min træning
  3. Halvmaraton
  4. Hvor langt skal man have løbet inden de 21.1?

Hvor langt skal man have løbet inden de 21.1?

karin-6ae86c4ec3

karin-6ae86c4ec3

1 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Hvor mange kilometer skal man mindst have løbet i træk, før man kan kaste sig ud i en halvmaraton?

Jeg skal nemlig ud at rejse det meste af sommeren og må lige overveje, hvor lange ture jeg tror, jeg kan klare, uden min faste løbeveninde. Er 15 km mon nok?

deleted

[slettet bruger]

2524 indlæg
  • Skrevet

Hej :)

Har fået en træner på din-form.dk, han siger at det er nok at løbe 80-90 min som det længste før man deltager i et halvmarathon.

mtenm

mtenm

86 indlæg
  • Skrevet

Jeg vil helt klart også sige at 15km er nok i træningshenseende. Det vigtigste er at du har noget mængde i benene, så det ikke bare er 5 km en gang om ugen. Lav evt en eller to af dagene til intervaltræning. Hvor du skifter lidt i tempoet, løber på nogle bakker mm. På denne måde får du presset iltoptagelsen og en bedre formfremgang.

Held og lykkeSmile

Maj83

Maj83

3 indlæg
  • Skrevet

Hej Karin.

Man regner med at man kan løbe en halvmarathon, hvis man er i stand til at løbe halvanden time i træk eller 15-16 km. Jeg har selv løbet et par stykker og vil sige at det er en fordel lige at komme lidt udover de 15 km, men at man sagtens kan gennemføre uden at have været det. Det vigtigste er bare ikke at ligge for hårdt ud under løbet.

trine ring

trine ring

3 indlæg
  • Skrevet

Hej Karin.

Jeg er selv tilmeldt et halvmaraton til september, og det er mit første. Det længste jeg har løbet indtil videre er 16 km, og da jeg var på vej i mål der er jeg sikker på at jeg godt kunne have løbet 5km mere. Så jeg vil også sige at en 16-17 km er godt at have i benene inden.

trine.