1. Forum
  2. Kost
  3. Sund Vægt
  4. WHAT ???

WHAT ???

hewlett

hewlett

60 indlæg
  • Skrevet

Hej folk,

Håber der er nogle derude der kan kaste lidt lys på min sag her ...

 

August -09 gik min kæreste og jeg på en 14-dages kur og tabte os hver ca. 6kg (hvoraf 2 af dem røg på igen lige efter, tror det har været væske).

Jeg tabte mig altså fra 74kg til 70kg (jeg er 170cm høj, så jeg var en smule buttet). Det skal lige nævnes at jeg også dengang løb mere eller mindre hver anden dag/3 gange om ugen i moderat tempo.

Siden da har jeg tabt mig, og endda været helt nede på 62kg, men som det jo så ofte går med de hurtige slankekure gik min vægt hurtigt op igen, og lagde sig nogenlunde stabilt på de 67kg. Jeg vil meget gerne ned på 56-58kg.

Nu har jeg de sidste par måneder tænkt EKSTREMT meget over hvad jeg spiser, og en dag kunne se nogenlunde sådan ud:

Morgen: 1 glas grapejuice og 1 kogt æg.

Frokost: Gulerødder, agurk og the.

Aften: 2 stk ristet rugbrød, gulerødder, tun og A38

På de dage jeg har løbet har jeg enten taget en håndfuld mandler og rosiner eller et glas kakao efter træning.

Til forskel fra sidste år har jeg ligeledes ændret mine løbevaner en smule. Jeg løber stadig hveranden dag/ 3 gange om ugen, men varierer nu mellem lange distancer (ca. 7km), intervaller og kortere distancer hvor jeg løber hurtigere end mit normale tempo hele ruten.

Jeg kan mærke at jeg har tabt mig. Det er især i ansigtet og på ryggen/lænden/"Håndtagene". Min mave er da også flad, men det er jo blot et resultat af at der ikke kommer særlig meget mad i den.

MEN ! Da jeg så endelig tager mig sammen og stiller mig op på vægten imorges, viser den 68,3kg !!!! Hvad jeg ser i spejlet havde jeg ihvertfald regnet med at vægten måske havde vist en 64-65kg ...

Skal jeg regne med at det er muskler som resultat af min mere varierede løbestil ? Kan muskler virkelig gøre så stor forskel på vægten ?

 

På forhånd tak for svar ...

/den lidt deprimerede, der havde håbet på et lidt andet tal på vægten ...Undecided

deleted

[slettet bruger]

2524 indlæg
  • Skrevet

Ja, det er altid lidt øv når vægten viser noget andet end det man regner med.

Det er ganske givet muskelmasse der giver stigning på vægten og det skal du kun være glad for. Muskler er bedre end fedtSmile Det kan desværre også være fordi dit stofskifte går amok, fordi du spiser så lidt. Kroppen går simpelthen i selvforsvar.

Hvis jeg lige må komme med et input angående din kost: Du skal simpelthen til at spise mere, især når du træner intensivt. Det er muligt du taber dig men det er på en usund måde. Ved at spise fiberrigt, såsom rugbrød eller grøntsager (de grove), vil du opleve en større forbrændning og så taber du dig også.

Håber du ikke tager det ilde op at jeg lige blander mig lidt Smile

 

vh

Anette

  • Skrevet

Hej

Jeg synes du skulle pakke den vægt langt væk! Hyppige vejninger og for meget fokus på tallene på displayet kommer der aldrig noget godt ud af. Hvad betyder det om du vejer et par kilo mere når du kan se i spejlet og sikkert mærke på dit tøj at du har tabt dig? Du bør ikke være så fokuseret på tallene på vægten.

Mht mad, så er det (som det også nævnes ovenfor) alt alt for lidt lidt du spiser! Din krop har stadig brug for masser af næringsstoffer selvom du er på kur og specielt når du træner.

Det er ikke mærkeligt at du svinger så meget i vægten når du spiser så lidt. Du kan finde masser af gode opskrifter her på sitet.

Du bør istedet være glad for din eventuelle nye muskelmasse, den er meget gunstig for din forbrænding. Jo mere muskelmasse jo højere forbrænding i hvile.

Samtidigt er det vigtigt du opretholder forbrændingen ved at spise regelmæssigt og ikke mindst nok (selvfølgelig af de gode ting).

Se evt vores slankeblog her http://iform.dk/slankeblog - der kan du måske få nogle gode tips med på vejen Smile

/Ida