1. Forum
  2. Kost
  3. Sund Vægt
  4. Vægttab

Vægttab

  • Skrevet

Hej

Jeg har inden for de sidste par måneder taget 7 kg. på, som jeg meget gerne vil tabe igen! Jeg har været sukkerafhænging, men prøver nu at holde mig fra alt med synlig sukker og hvidt brød.

Jeg dyrker motion næsten hver dag - skiftevis styrketræning, løb og spinning - og spiser sundt, men alligevel bliver jeg ved med at tage på. Hvordan kan det være?

Mine måltider ser ofte sådan her ud:

Morgen: grønt + frugt

Middag: stor salat med grønt + fisk eller kylling

Aften: masser af grønt, frugt og mageret kød

Derudover drikker jeg kaffe med mælk, te, vand og spiser frugt, nødder og grønt til mellemmåltider.

Det hænder jeg spiser meget og mere usundt i weekenderne.....

Hvad gør jeg galt????

Hilsen

Den fortvivlede

 

 

 

pepperoni

pepperoni

505 indlæg
  • Skrevet

Hej

Altså er jo ikke ligefrem diætist, men ved at det drejer sig om at spise 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider om dagen, det er vigtigt at du tænker proteiner ind i hvert af dine måltider hvis du vil tabe dig og også når du træner så meget. Desuden skal du tænke på at muskler vejer mere end fedt.

Jeg ville nok anbefale at du i stedet for frugt og grønt om morgen måske overvejede at spise noget med et større proteinindhold og samtidig også valgte noget proteinholdigt til mellemmåltid i stedet for frugt, som faktisk indeholder en del kalorier og frugtsukker (ikke at det er usundt) men hvis du vil tabe dig skal du fokusere på proteiner.

Håber det kan hjælpe dig, ellers synes jeg du skal få en aftale med en diætist, det plejer at være givet rigtig god ud

mia kehler

mia kehler

1 indlæg
  • Skrevet

Gravid !postevand nok ?

Hjemmebagt rugbrød eller økkologisk i netto til alle dine mellemmåltider fremover rent uden smør-relse

Ps ?

Alder ?

Knus og kram Mia

  • Skrevet

Hejsa

Tak for dit gode råd, men jeg er tom for ideer til, hvad jeg kan spise som proteiner udover mageret kød, kylling og fisk? Jeg har prøvet humus, men det er ikke så lækkert til morgenmad.... Jeg er nemlig ikke vild med mælkeprodukter.

Hilsen

Camilla

 

pepperoni

pepperoni

505 indlæg
  • Skrevet

Hvis du ikke er til fx. A38, kunne æg og rugbrød være et godt alternativ eller rugbrød med noget kødpålæg. Det er hvad jeg sådan umiddelbart lige kan komme på

gitte-058c0449db

gitte-058c0449db

11 indlæg
  • Skrevet

Hej

Prøv at følge de danske vægtkonsulenters opskrifter. i store træk går det ud på 300g grønt til frokost og 300g grønt til aftens, max 4 stk frugt om dagen, max 60 g brød pr dag, ca. 240 g kød pr dag. og husk 15 g fedt hver dag. Fedtet er vigtigt, ellers taber du dig ikke. Men tjek deres hj. side. Det er hårdt arbejde, men det virkede for mig, jeg tabte 8 kg.

Held og lykke

Hilsen

GitteLaughing

jesper boesen

jesper boesen

16 indlæg
  • Skrevet

Det kunne også tænkes du tager på i form af muskler via din træning. Det er jo sådan set ikke så ringe igen men tror det ville være ok at give det lidt tid til du måske ikke længere får størrere muskler af din træning og tager på længere.

Så kan man derfra variere konditræningen og kosten så du taber dig.

Men lidt tips til at tabe sig via kosten. Et højt indhold af fibre i kosten og at forsøge at holde sig til den anbefalede vand indtagelse i løbet af dagen (det er langt mere end man regner med :o ). Det fylder i maven og giver mæthed så man spiser mindre af de "andre" ting.

Havregryn med vand... Det lyder dødkedeligt og det er det også men det virker. Men er det om morgenen skal man ikke være bange for lidt sukker ovenpå. Når man vågner har man jo brug for lidt energi til lige at komme igang indtil man får omsat resten af det.

Frugt ser jeg lidt som et middel til at dække vitamin behovet men mest som noget at tage istedetfor en marsbar. Til de situationer hvor man BARE MÅ have et eller andet nu her... :D

Tjae hvad ellers. Jeg tror det bedste er at regulere portions størrelsen. Hvis du tager på så træk måske 10-20 procent fra hvad du normalt ville spise.

Det tager bare lidt tid at finde det rigtige niveau. :)

Rettelse: Det kan være rigtigt godt at følge f.eks. vægtvogternes program som det bliver nævnt.

Du skal bare huske også at lytte til kroppen den enkelte dag. Har man en vildt stresset dag hvor tingene bare kører i højeste gear fra morgen til aften har man altså brug for lidt mere den dag :)

Rettelse2: Årh vi andre kender også godt det der med at spise for meget i weekenderne. ;)

Jeg tror sgu det er ok. Man skal jo også nyde livet og give los indimellem. Dog uden at fråde 7½ grilkylling ned eller noget i den dur.