1. Forum
  2. Kost
  3. Sund Vægt
  4. Vægtøgning - i muskelmasse

Vægtøgning - i muskelmasse

heidi b.

heidi b.

1 indlæg
  • Skrevet

Hej herinde. :)

Jeg er en ung frisk kvinde på 25 år. Jeg er 172 høj og vejer (ved sidste vejning) 57,4 kg. Jeg ønsker en vægtøgning da jeg ligger lige på grænsen til at være undervægtig. Den vægtøgning ønsker jeg dog skal ske ved øgning af min muskelmasse. Jeg kan se, at det fedt jeg har taget på (har været meget tynd) sætter sig på balder, lår og mave. Det vil jeg gerne have væk og i stedet erstatte det med muskler.

Jeg går til Loop Cirkeltræning, hvor jeg også bruger kondicykel og crosstrainer udover at træne i cirklen.
Hvordan gør jeg for at fjerne fedtet og i stedet erstatte det med muskler så jeg kan blive glad for mit udseende?

Hilsen Heidi. :) 

SugarBunny

SugarBunny

78 indlæg
  • Skrevet

Sæt dit vægtniveau i cirklen så du i løbet af de 45 sek. når mellem 8-12 gentagelser. Færre gentagelser virker i realiteten endnu bedre men slider samtidig meget hårdt på dine led.

Vægten skal være så tung at du når klokken ringer ikke vil være i stand til at tage så meget som én gentagelse mere.

Bruger de suunto i dit center kan du med fordel gøre brug af dette da det er en stor motivation at kunne følge sin puls - et alm. pulsur kan dog også gøre det (motivationen er bare større når det er slået op på en storskærm)

Du vil højst sandsynligt ikke kunne undgå at tage lidt fedt på, idet dine feminine fedtdepoter højst sandsynligt vil suge til sig (hormoner er et helvede!)

Evt. få et tjek af muskel/fedtmasse hver måned så du kan se hvordan dine tal udvikler sig

Mvh. en anden Loop'er :) .... der har været der alt for mange år