1. Forum
  2. Kost
  3. Sund Vægt
  4. Nogen råd

Nogen råd

deleted

[slettet bruger]

2524 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Efter at have tabt mig en del så synes jeg stadig, det kan være svært at få maven, og lårene, til at blive helt slanke og faste. Jeg spiser sundt og motioner en del, og så styrketræner jeg også.
Så jeg tænkte, om der var nogen, der havde nogen råd til, hvordan og hvad man gør ved dette "problem". Eller skal jeg acceptere, at jeg ikke kan få en flad mave og helt slanke ben?
Det skal dog lige siges, at jeg er ung og ikke som sådan har været  overvægtig, kun begyndende.

Tak.

julle-8c06016e34

julle-8c06016e34

55 indlæg
  • Skrevet

Hvis du spiser sundt og både styrke- og konditionstræner så lyder det da som om du er godt på vej!

Pas på med at være alt for selvkritisk  Smile

deleted

[slettet bruger]

2524 indlæg
  • Skrevet

Jeg har vist heller ikke styrketrænet nok til, at det skulle kunne vise sig. Synes bare det ville være rimelig frustrerende, hvis jeg ikke kunne opnå det.

Tak for dit svar.

  • Skrevet

Hej, mine bedste erfaringer er kommet ved at skære ned på kulhydratindtaget, ris, brød mm. Det er slet ikke så vigtigt som folk bilder dig ind.

Hvide mennesker skal skære ned på kulhydrater, sorte mennesker på fedtet, for at tabe fedtet.

Du skal også huske at ånde dybt og helt ud før du igen ånder ind, for at få skiftet luften i bunden af lungerne. Dette var mit store problem før.

mvh

[email protected]

 

  • Skrevet

hej, det med at du skal ånde dybt ud og siden ind og helt ned i bunden af maven, er netop for at involvere den nederste del af kroppen også, som ellers nemt bliver forglemt i overfladisk ånding og resulterer i at blive slasket og løs, flæsket og blød, hvis man ikke involverer den i den vigtigste del af at være menneske, nemlig at ånde.

Ånding er også en måde, den primære faktisk, hvorpå vi skaber cirkulation. Det er dette der er essensen i chi gung i Kina.

Ydermere er kredsløbstræning og aerobisk aktivitet kendetegnet ved at få puls op og dermed også direkte påvirke åndedræt til at blive ligeledes sat i vejret.

Puls og ånding er som yin og yang, pulsen er for hjertet og åndingen er for hjertet kan blive transenderet og ikke udvikle stress, få energi og udskille affaldsstoffer i forbrændingen af energi.

Som yin og yang, er puls og ånding kun perfekte i komplet balance, noget der kan erhverves ved en tilstand af uselvbevidsthed, hvilket ikke er spirituelt eller religiøst, men den tilstand vi alle opridelig har, før vi begynder at tillægge os vaner og uvane,r der resulterer i feks. god og dårlig forbrænding.

Kort sagt, lad åndedrættet SÆNKES eller nå helt ned i bunden af maven, for at cirkulere ens fordøjelse og skabe følelsen af aktivitet i maven uden at skulle spise, men samtig bedrage sin sult ved at der nu føles som gang og omsættelse af føde i maven. Ja blot aktiviteten i denne process, kan flytte maden i tarmen. Det er reelt det cirkulation af fordøjelsen gør(dette vil også hjælpe på aktiviteten i de omtalte regioner du har problemer med at slanke), og dette vil genskabe cirukulationen i maven som den var tilsigtet os at skulle kunne oprideligt.

Mange gange idag presser vi nærmest føden igennem tarmen og denne voldshandling bør vi erstatte med selv, at flytte føden vi indtager med vores evne til så at gøre med ånding.

Dette er hele essensen i kinesernes måde at bruge chi.

mvh

[email protected]

  • Skrevet

hej, det med at du skal ånde dybt ud og siden ind og helt ned i bunden af maven, er netop for at involvere den nederste del af kroppen også, som ellers nemt bliver forglemt i overfladisk ånding og resulterer i at blive slasket og løs, flæsket og blød, hvis man ikke involverer den i den vigtigste del af at være menneske, nemlig at ånde.

Ånding er også en måde, den primære faktisk, hvorpå vi skaber cirkulation. Det er dette der er essensen i chi gung i Kina.

Ydermere er kredsløbstræning og aerobisk aktivitet kendetegnet ved at få puls op og dermed også direkte påvirke åndedræt til at blive ligeledes sat i vejret.

Puls og ånding er som yin og yang, pulsen er for hjertet og åndingen er for hjertet kan blive transenderet og ikke udvikle stress, få energi og udskille affaldsstoffer i forbrændingen af energi.

Som yin og yang, er puls og ånding kun perfekte i komplet balance, noget der kan erhverves ved en tilstand af uselvbevidsthed, hvilket ikke er spirituelt eller religiøst, men den tilstand vi alle opridelig har, før vi begynder at tillægge os vaner og uvane,r der resulterer i feks. god og dårlig forbrænding.

Kort sagt, lad åndedrættet SÆNKES eller nå helt ned i bunden af maven, for at cirkulere ens fordøjelse og skabe følelsen af aktivitet i maven uden at skulle spise, men samtig bedrage sin sult ved at der nu føles som gang og omsættelse af føde i maven. Ja blot aktiviteten i denne process, kan flytte maden i tarmen. Det er reelt det cirkulation af fordøjelsen gør(dette vil også hjælpe på aktiviteten i de omtalte regioner du har problemer med at slanke), og dette vil genskabe cirukulationen i maven som den var tilsigtet os at skulle kunne oprideligt.

Mange gange idag presser vi nærmest føden igennem tarmen og denne voldshandling bør vi erstatte med selv, at flytte føden vi indtager med vores evne til så at gøre med ånding.

Dette er hele essensen i kinesernes måde at bruge chi.

mvh

[email protected]