1. Forum
  2. Kost
  3. Sund Vægt
  4. Kost og motion?

Kost og motion?

christineb90

christineb90

3 indlæg
  • Skrevet

Hej jeg er en pige på 20 år. vægt 60 og højde 162. jeg vil gerne tabe en 4 kg og stramme lår og bagdel.

 

En typisk maddag kunne se således ud:

 

morgen: 2 æg og spinat i en omelet. evt nogle champingoner. 

mellemmåltid. et par gullerødder.

frokost: 2 stk rugbrød med pålæg. ingen smør.

mellemmåltid: et par gullerødder eller et æble. 

Aftensmad. normal portion af hvad der lige er. en del salat og ikke så meget kulhydrat. 

desuden kaffe og the i løbet af dagen og masser af vand. 

 

Motion. en smule styrketræning hver aften. lår mave ryg + 30-60 min cardiotræning hver anden dag. desuden går jeg en del og har trapper op til lejligheden. 

 

Hvordan ser dette ud med jeres øjne. noget jeg mangler noget jeg gør forkert. ?

mads dupont

mads dupont

16 indlæg
  • Skrevet

Hej Christine

1) Når du nu styrketræner hver aften, så husk at give kroppen tid til at hvile - altså helst ikke for hård lårtræning to dage i træk.

2) din kost ser glimrende ud. Dog mangler du helt sikker noget frugt og noget fedt. Du skal helst have fed fisk 2 dage om ugen (laks og torsk) og mager fisk 1 dag om ugen (tun). Du skal ydermere have 2-300 g frugt og 3-400 g grøntsager hver dag.

Kom ikke over 1700 kalorier om dagen, så skal du nok tabe dig - undgå mejeriprodukter med for meget fedt. undgå alkohol, slik, fastfood mv. Spis uden at sulte dig selv - så holder dit vægttab også! Spørg endelig hvis der er mere :)

 

Mads