1. Forum
  2. Kost
  3. Sund Vægt
  4. hvorfor taber jeg mig ikke

hvorfor taber jeg mig ikke

nick-brine

nick-brine

10 indlæg
  • Skrevet
ved godt der er mange der har nævnt denne problemstilling, men nu nævner jeg den også lige. hvorfor taber jeg mig ikke rigtigt. jeg har i mange år været choppie og i perioder har jeg så valgt at dyrke motion og spise sundt i en lang periode men resultaterne udebliver hver gang. det er meget frustrerende. kan ikke forstå det. det eneste jeg kan sige måske er grunden er at jeg får lamotrigin og risperidon som er psykofarmaka, men alligevel! dyrker også motion hver dag og spiser sundt hele tiden for tiden, men sys ikke rigtig jeg får resultater kæft det er frustrerende! Nogen bud evt råd?
Soeren_adk

Soeren_adk

22 indlæg
  • Skrevet
har du målt dig ? rundt maven, overamen, låret, brystet, taljen osv. ??
det er meget normalt i begyndelsen, at man bygger muskelmassen op, og fjerner fedt, derfor kan man i de første par måneder opleve at vægten ikke ændrer sig.
MEN at cm rykker sig meget.

hvis der heller ikke sker mere der, vil jeg anbefale dig at begynde at få tastet ind i kalorie beregner, der fortæller dig hvor mange kcal. du får, hvor proteiner osv.

måske lever du ikke helt så sundt som du måske selv tror
nick-brine

nick-brine

10 indlæg
Jamen hvad er sundt? Det er jo forskelligt hvad folk siger, selv eksperter kan ikke blive enige, og forskere når hele tiden frem til nye konklusioner. Jeg tror ganske enkelt på at man bare skal bruge sin sunde fornuft og for alt i verden ikke blive fanatisk. Jeg får den søvn jeg skal have, på mit job er jeg fysisk aktiv, svømmer næsten hver dag og har mere eller mindre gjort det hele mit liv, drikker vand, saftevand, kærnemælk, skummetmælk, soyamælk, mandelmælk, risnælk, spiser havregryn skyryoughurt med sund mysli, et eller andet grandulartnoget som jeg på et tidspunkt fik af en kostvejleder, spiser rugbrød uden smør med fedtfattigt pålæg med grøntsager, får bulgur og couscous i stedet for ris, får en avokado hver dag, drikker aldrig, ryger ikke og meget mere, det skulle jeg mene var en sund livsstil og ellers ved jeg snart ikke. Vejede mig i morges der vejede jeg 83, har lige vejet mig nu og nu vejer jeg over 86? Sys virkelig det er ficked op :) Men nej har ikke målt mig måske jeg skulle gøre det ja :)
Soeren_adk

Soeren_adk

22 indlæg
  • Skrevet
lyder som om du som sådan set spiser sundt nok, MEN måske har brug for en måde at holde styr på mængden af kalorier, og proteiner i kosten.

sådan at du får fordelt proteinerne ud på hele dagen, jeg arbejder til dagligt med et program hvor man kan taste ind hvad du spiser og drikker, den fortæller dig med det samme om du ligger hvor du skal.  for det tyder på du spiser sundt nok, men mangler styr på mængden.

jeg arbejder til dagligt med nogle redskaber til det her, og vil gerne hjælpe med at få styr på de her mængder, hvis du vil kan du skrive en sms til 4096 1996

så vil jeg gerne ringe til dig, og vis de de her muligheder