1. Forum
  2. Kost
  3. Kostdagbogen
  4. Intet vægttab trods kun 1080 kcal.

Intet vægttab trods kun 1080 kcal.

• Skrevet

@Anjatine.

Som de andre anbefaler, har jeg også skruet op for proteinerne og ned for kulhydraterne. Cuttede dog ikke hvide kulhydrater eller sukker under min kur, da jeg boede i Asien, hvor det er helt umuligt at undgå hvide ris og tilsat sukker uden at sulte! Samtidig har jeg øget mængden af grønsager og bær (men ikke frugt) meget og spiser mindst 5 måltider om dagen. Forsøger at lade være med at spise mere til aften end til de øvrige hovedmåltider (selvom det er svært). Det, der har givet de største resultater, er nok i virkeligheden motionen. Jeg træner 4-6 gange om ugen (også vægte) samt går og cykler meget.

marlin

marlin

269 indlæg
  • Skrevet

Hej AnjaTine

Som flere af de andre vil jeg anbefale dig at spise imellen 1200-1300 kcal om dagen. Start meget gerne dagen med et glas koldt vand og spis herefter godt med proteiner til morgenmaden. Drik rigeligt med vand i løbet af dagen og start alle de 6 måltider med et gals koldt vand. 

Drik ikke alkohol overhovedet imens du vil tabe dig. Der er dem der mener og herunder undertegnede at alkohol nedsætter/stopper forbrændingen i helt op til 14 dg. Selv et lille glas rose er nok. 

Sov mindst 8-10 t. pr. nat. Gå i seng imellem 22-23 hver aften incl weekend. 

Nul tv og computer i soverummet. 

Sørg for der er helt mørkt i soverummet. 

Glemte: Rigeligt med kold vand forhindrer også appelsinhud. 

Træn mere. Træn gerne 6-7 dg i ugen. 

Forslag til P.:

M: Cykle 20 km med en gnsm. p p. 80% af max. Husk at cykle med en høj kadance. Dvs. at du træder hurtigt rundt. Ser mange der cykler med sejge tråd og det er ikke godt. Så høj kadance og høj puls. Hvis du ikke har et pulsur har du en høj puls når du sveder. Og du kan ikke føre en samtale da du hiver lidt efter vejret og det føles som om brystet brænder lidt. 

T: Vægtræning med frie vægte. Dvs. Stang og Håndvægte. Få lavet et program af en dygtig instruktør. Tommelfinger reglen er at man træner i 3x8. Og ikke som eksperterne på dette fora skriver 10-12. Hav max. vægt på. Du må ikke træne vægte i maskiner. Maskintræning giver sløve reflekser. En kettleball er også godt...

O: Cykle eller løbe som M

T. Vægte som T

F. Cykle

L. Vægte

S. Afslapning med let cykling og lav puls. 

vh Knud

Chimichanga

Chimichanga

170 indlæg
  • Skrevet

Er du sikker på, at du får tastet alt mad ind? Du har ikke nogle byture i weekenderne der ikke kommer med? For de rykker altså noget på kalorietallet :)

iben  pedersen

iben pedersen

9 indlæg
  • Skrevet

Tusind tak for alle jeres råd. Har nu besluttet mig for, at jeg vil begynde og spise 1250 kcal i stedet for.

Er helt sikker på, at alt er tastet ind, for har virkelig været grundig. Drikker ikke alkohol da min mave ikke kan tåle det, samt at hvis jeg har drukket en sodavand så er den tastet ind. 

laura furrer

laura furrer

8 indlæg
  • Skrevet

Hejsa

Prøv evt. denne beregner: http://www.motion.au.dk/fedtprocent.shtml

MariaFC

MariaFC

37 indlæg
  • Skrevet

Jeg synes ikke det er en særlig god beregner. Synes man burde indtaste højden også.
Den siger jeg har en fedt% på 27.7, og at min idealvægt burde ligge mellem 42,8-44,5.

Jeg er 168 cm høj, vejer 46,2 kg, og jeg er undervægtig (er på "tag-på-kur").

Men det kan vel også være noget med målene at gøre? At de passer til en der burde veje 42-44? Fx. er min hofte 76 cm, talje 60 cm.

iben  pedersen

iben pedersen

9 indlæg
  • Skrevet

I følge den beregner så skal jeg veje et sted mellem 67 og 71 kg - så den passer ikke rigtig til mig. 

kasper h

kasper h

4 indlæg
  • Skrevet

Det virker mærkeligt, men kan kun anbefale at måske motionere lidt mere intenst, og så spise lidt mere. Ved højere sukkerindtag før træning, så forbedres træningsresultatet også. Konditionstræning sætter gang i metabolismen, og dermed forbrændingen. Held og lykke med det, virker til du har gode nok vaner til, at kunne komme i rigtig god form!!

Mvh. Kasper :)

deleted

[slettet bruger]

2524 indlæg
  • Skrevet

@Kasper

Jeg må kun kunne sige at jeg er yderst uenig med at højere sukkerindtag før trningen forbedrer resultatet. Sukker er et kulhydrat, som man ved skal forbrændes før man kan forbrænde fedt. Det er meget muligt at forbrændingen er forbedret (det ved jeg intet om), men angående vægttab giver det kun dårligere resultat, da det jo er fedtet man skal forbrænde og ikke det kulhydrat du lige har indtaget, for ellers ville du få samme resultat af at droppe sukkeret og droppe træningen på samme tid. Hellere spis noget protein før træningen eller hvis det er nødvendigt kan lette kulhydrater som frugt også spises, men ikke hvidt sukker eller andre tunge kulhydrater, da de tager lang tid om at blive forbrændt, hvilket betyder at både intensiteten og træningsmængden skal øges hvis du skal tabe dig rent fedtmæssigt.

kasper h

kasper h

4 indlæg
  • Skrevet

@Christina Daniel

Der er ingen tvivl om at du så skal forbrænde den sukker du har indtaget, men det forbedrer din præstation og gør at din krop kan yde mere, og hjælper kroppen på vej ved at sætte gang i nogle processer som i sidste ende forbrænder mere fedt. 

Men du må jo prøve der frem, noget kunne jo tyde på, at du ihvertfald skal ændre et eller andet i din træning og kost.

Mvh. Kasper