1. Forum
  2. Kost
  3. Kost Og Træning
  4. Vægtforøgelse

Vægtforøgelse

mestrene

mestrene

2 indlæg
  • Skrevet

Jeg er en 21 årig pige, der lever et aktivt og sundt liv, hvis jeg selv skal sige det.

Jeg plejer at løbe regelmæssigt 2-3 gange om ugen (5km). For nyligt satte jeg min løbetræning op til 4-5 gange om ugen.

Mit problem er, at jeg i forbindelse med min løbetræning er blevet "federe". Jeg har ikke taget på i muskler eller lignende, det er tydeligt at se, at jeg har fået en større mavedelle og fedtet ved inderlåret også har ændret sig radikalt. Dette kommer bl.a. til udtryk, når jeg løber, jeg kan ikke løbe i almindelige shorts længere, da de kravler op og lårene derfor går mod hinanden. Det har aldrig været et problem for mig.

Jeg er utrolig ked af dette udfald, da jeg føler, det virkelig er demotiverende at få en grimmere krop af motion?

Min kost er sund og varieret. Jeg spiser ikke hvede, da jeg ikke kan tåle det.

En normal dag ser ca. sådan ud.

Morgenmad: Havregryn med en teskefuld sukker og minimælk
Frokost: Rugbrød med makrel eller torskerogn (med enten en stribe mayornaise eller remoulade)
Aftensmad: Kød, blandet salat og grøntsager (holder mig fra kartofler, pasta, ris mm.)
Aftensnack: Kan jeg godt finde på at tage et glas saftevand og et stk knækbrød med ost.

Af drikkelse drikker jeg vand og engang i mellem et glas juice til morgenmaden.

Jeg har ikke drukket alkohol i over et år, og jeg spiser max slik og søde sager hver tredje weekend, hvilket jeg også synes, at man skal have lov til.

Jeg skriver egentlig lidt i desperation, fordi jeg ikke kan forstå, hvad det er. Jeg har virkelig holdt mig selv i ørerne mht. slik og søde sager, sagt nej tak til alkohol og ikke spist hvede, derfor forstår jeg slet, slet ikke udfaldet af min kostændring? At jeg pludselig bliver større.

(Jeg måler 165 cm og vejer pt. 66 kg, det højeste jeg nogensinde har vejet!)

Jeg er derfor lidt desperat og vil egentlig gerne høre, om andre har oplevet det samme? eller kan komme med en masse gode råd og fif til, hvordan jeg skal ændre min kost eller motionsvaner?