1. Forum
  2. Kost
  3. Kost Og Træning
  4. Træner og spiser sundt, men ingen resultater!!!!

Træner og spiser sundt, men ingen resultater!!!!

amra09

amra09

8 indlæg
  • Skrevet

Hej alle aktive brugere.

Jeg er en 16 årig pige, der lever forholdsvist sundt og træner ofte. Det har jeg gjort i snart to år nu, men har kun tabt mig 5 kg. på to år??? Jeg spiser usundt en gang om ugen, men så går jeg også til den. Er virkelig utilfreds med min krop, og kan ikke rigtig se andre løsninger udover at benytte sig af evt. pulverkure da min tålmodighed er ved at være opbrugt. I min klasse er jeg også ret så asoccial hvad angår mad. Jeg tager nemlig aldrig ud og får et stk. kage med de andre og det er de begyndt at ligge mærke til. Jeg har det med meget hurtigt at få virkelig dårlig samvittighed hvis jeg spiser noget usundt, det er så slemt, at jeg beslutter mig for at faste dagen efter. Jeg træner 4-5 gange om ugen hvor det for det meste er cardio. Jeg regner med at mit kaloriebehov ligger omkring 1400 for et vægttab. Dog tror jeg at mit "nipseri" mellem måltiderne udgør et større kalorieforbrug end jeg lige regner med. Er der nogen der evt. har en madplan, eller nogle gode råd til hvad man kan gøre? Takker på forhånd.

Ps: Er 173 høj og vejer 73,3, min figur er timeglasformet.

martinhay

martinhay

17 indlæg
  • Skrevet

Mennesker er og bliver forskellige. Selvom nogle kostråd virker godt på nogen mennesker, behøver det ikke virke på andre. Det kan virke enormt frustrerende, at man bare kæmper løs og intet virker. Jeg kender godt til følelsen, at kroppen ikke belønner en for sit hårde arbejde. Men tro mig, din krop elsker at blive rørt, bliv ved med det!

Jeg har ikke nogen madplan jeg kan dele med dig, da jeg er ret dårlig til at følge sådan nogle. Der, hvor jeg kan give dig et godt råd, er relateret til ernærring.

Jeg ved ikke hvor meget du kender til vitaminer og mineraler, men eftersom du spiser sundt (som du skriver), så er det ikke sådan at du direkte mangler noget. Det betyder ikke, at man ikke kan supplere sin kost med ekstra power. Det mener jeg kun vil gavne og forebygge sygdomme.

Mineralet Selen, er super vigtigt for vores stofskiftet. Det bliver en smule teknisk, men jeg skal formulere mig så enkelt som muligt.

Vores skjoldbruskkirtel består af selen og kan ikke virke uden selen. Så hvis man ikke får selen, så kan det betyde, at ens stofskifte heller ikke virker som det skal. I Danmark er jorden meget fattig på selen, hvorfor stort set alle danskere er i underskud af selen.

Jeg har et link her, hvor de snakker mere om dette: http://naturli.dk/naturli-viden/behandling/10863-tema-selen-hjaelper-stofskifte

Inde på gruppen, https://www.facebook.com/sundhedogforebyggelse, har de også snakket en del om det samme. GRuppen er ret ny, men de skriver nogle rigtig fine ting derinde.

Jeg håber, du kan bruge min tråd til noget. God fornøjelse med din fortsatte træning.

Mvh Martin Wink

 

lunaba

lunaba

10 indlæg
  • Skrevet

Nu ved jeg ikke, om du evt. har tabt dig inden de fem kilo over to år, i så fald kan det gøre en forskel, især hvis du længe har været langt nede i antal kalorier.

Nu siger du selv, at dit 'nipseri' nok er større end du regner med, kunne det mon være det?

Du kan prøve at skrive alt ned hvad du spiser i en uge eller to, evt taste det ind så du kan se, hvor mange kalorier der er i det, og så se på det bagefter. Så kan du også se hvad du spiser på din usunde dag, måske har du 'kun' lige under ligevægt, når småspiseriet og den 'usunde dag' bliver lagt sammen med den ellers sunde kost? Og sørg også for at få vitaminer, mineraler, vand og søvn nok, som det også blev nævnt :)

Når det så er sagt, så tror jeg, at du skal passe på.. Det med at faste en hel dag fordi du har spist noget usundt er en dårlig retning at gå i, så pas på det ikke tager overhånd :)

Mine råd er derfor: Pas på dig selv, tæl sammen hvor meget du får på en uge, og tag den så derfra :)

caroline_j

caroline_j

4 indlæg
  • Skrevet

Hej,

Der må i hvert fald være et eller andet sted hvor det glipper for dig hvis du slet ikke taber dig.

Det er rigtig godt at du træner 4-5 gange om ugen, men hvad for noget cardio laver du? løber du? går du? Nipseriet mellem måltiderne kan hurtigt gå hen og blive farligt så man kunne godt forestille sig at det er der den skrider, da der i mange måltider er mange flere kalorier end man lige regner med.

Jeg startede selv min træning for ca. 6 måneder siden, men jeg startede meget sløvt med kun 1-2 træninger om ugen og min kost var slet ikke ændret. I starten tabte jeg mig slet ikke fordi jeg også styrketrænede så jeg byttede først og fremmest en del fedt ud med muskler, hvilket jo vejer mere. I de sidste ce 2 måneder (måske endda mindre) har jeg tabt mig 4 kg og kiloene rasler stadig af, så jeg tror det er nu jeg virkelig begynder og se resultater. Jeg føler mig bedre indenvendigt og har fået mange komplimenter for det udenvendige. Jeg er selv 22, 167 cm høj og nu 63.8 kg, så jeg har aldrig været overvægtig - jeg vil bare gerne have en flot bikini krop :-)

Selvom jeg ikke har dyrket fitness i flere år har jeg lært rigtig rigtig meget i den tid jeg har gjort det, så du kan jo selv om du vil tage mit råd eller ej - jeg er ingen prof, men dette har i hvert fald virket for mig :-)

 

Jeg kan starte med at beskrive hvad jeg spiser igennem en uge og så kan du jo tage inspiration efter det. (det er forresten kun på de seneste jeg er begyndt at spise omkring 1200-1500 kcal om dagen, før spiste jeg mere).

Jeg starter altid dagen ud med at spise en skål havregrød med en most banan i. (jeg moser bare bananen, hælder en smule havregryn over og blander med vand og så ind i mikrobølgeovnen i 2.30 min) - dette udgør kun omkring 200 kcal og mætter helt vildt godt.

Så bliver jeg som regel sulten omkring kl. 11 og så tager jeg altid 2 stykker knækbrød med skrabet light smør og en skive tynd hamburyg på hver (lige omkring 150-200 kcal).

Til frokost spiser jeg altid en sandwich af groft brød (130 kcal per skive brød) med 4 skiver tynd skinke, godt med iceberg salat, agurk og skrabet light mayo. Dette ugør lige omkring 350 kcal.

Lige efter arbejde går jeg ned og træner (3-4 gange om ugen). Styrketræner 3 gange om ugen og løber bagefter i ca. 20 min på forholdsvis højt tempo med gågang som opvarmning i 5 min.

Så jeg spiser faktisk ikke noget fra frokost til jeg kommer hjem fra træning. Til aften spiser jeg som regel kød af alle arter, det kunne fx være 2 styks kyllingebryst med salat til (og ikke smurt ind i dressing! kun en tsk eller lign.). og så må jeg indrømme jeg tit bliver lækker sulten om aftenen, men så tager jeg bare et lille stykke mørk chokolade og evt. en god kop the (uden 100 tsk sukker!)

Jeg tabte mig et helt kilo i sidste uge, men der kæmpede jeg også for at være rigtig god med kosten så jeg spiste i hvert fald ikke mere end 1500 kcal om dagen. Men normalt har jeg også altid en "slem" dag i weekenden, men jeg forsøger stadig at holde mig inden for de 2000 kcal så jeg ikke tager på af det.

 

og alle mine andre dage ser faktisk stort set sådan ud pånær min aftensmad varierer lidt, men spiser stort set altid det samme til frokost, morgenmad, mellem måltid til daglig. I weekenderne kan jeg dog godt lide at variere det lidt mere når jeg har mere tid, men jeg forsøger at holde mig inden for de samme antal kalorier.

Et rigtigt godt tip som jeg er overbevist om er en af de ting der hjalp mig rigtig godt på vej er interval løb! Det behøver kun at være en gang om ugen men det er virkelig effektivt, men kun hvis du sørger for at presse dig selv til det maksimale.

Jeg løber på løbebånd hvilket for mig er bedre fordi det tvinger mig til at holde det samme tempo. Så når jeg løber interval løb lyder det altså således:

4 x (4 x 1 min løb, 40 sec gå)

Hver gang du har udført et "sæt" skal du holde pause i 3 min, hvor du bare går stille og roligt.

Og selvom du måske efter 2 min føler du er klar igen, så gå alligevel det sidste minut, for tro mig - du får brug for kræfterne senere! (hvis det da bliver udført ordenligt).

Jeg tror endda faktisk jeg fandt den her interval teknik herinde på hjemmesiden et sted, så du kunne jo tage et kig!

 

Jeg håber rigtig meget at mit indlæg kunne være til hjælp for dig, hvis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at stille dem så skal jeg svare så godt jeg kan.