1. Forum
  2. Kost
  3. Kost Og Træning
  4. Ris, pasta, rugbrød, havregryn, kartofler.. To ...

Ris, pasta, rugbrød, havregryn, kartofler.. To eat or not to eat

Vaegten

Vaegten

0 indlæg
  • Skrevet

Jeg har her på det seneste fået så mange "gode" råd af andre kvinder om at cutte kulhydrater, uanset om de er grove eller ej, og fokusere mere på at få masser af proteiner og grøntsager, men også federe mejeriprodukter. 

Sagen er den, at jeg styrketræner 2-3 gange om ugen, spinner en gang om ugen, og derudover har jeg en håndboldtræning om ugen + kamp. Jeg prøver at holde det på 5 dage om ugen, så jeg har to hviledage. Alt afhængig af om jeg har kamp, dropper jeg den ene styrketræning om ugen. Jeg har her efter jul spist efter det princip med at halvdelen af tallerkenen er fyldt med grønt, 1/4 med kød, og den sidste 1/4 med kulhydrater, men efter at have fået de mange gode råd omkring "DROP rugbrød, pasta, ris, kartofler mm." tænkte jeg, at jeg lige ville give det en chance. Og her jeg er så, 2 dage senere... Med lidt hovedpine og kæmpe cravings efter brød, pasta og alt muligt i IKKE-grove udgaver. Cravings som jeg slet ikke havde før, da jeg spiste lidt og groft. De råd jeg har fået, har været af overvægtige kvinder, eller kvinder hvis formål var at tabe sig 10+ kg. Jeg er ikke overvægtig, jeg vil bare gerne have en stærkere krop, og vi er så forskellige, så jeg tænker, hvad der fungerer for dem, fungerer nødvendigvis ikke for mig.

Hvad er jeres tanker om at udelukke alt som min titel indeholder? Er det muligt? ..Jeg kan spise bønner hele dagen lang, men er der ikke lidt kulhydrater, så er jeg bare ikke mæt i længere tid. Og hvad tænker i omkring min træning i forhold til min kost? - Jeg ved ikke, hvor logisk min tankegang er, men jeg tænker, at hvis jeg skal styrketræning, så skal jeg jo også have noget ind i kroppen, så jeg kan holde til træningen, og der bliver jeg vel også nødt til at spise kulhydrater. Mit mål er udelukkende at blive stærkere og stramme op de klassiske kvindesteder.

rikkeølarsen

rikkeølarsen

1 indlæg
  • Skrevet

Jeg har det lidt ligesom dig, jeg er hverken overvægtig eller noget, men vil ogå bare gerne i bedre form og strammes lidt op, men jeg kan virkelig ikke undvære mit rugbrød.

juliane35

juliane35

8 indlæg
  • Skrevet

Jeg prøver på at skære ned på kulhydrater, men jeg kommer aldrig til at cutte det helt. Og helt enig, der skal være noget energi til træningen. :)

sabrinajakobsen94

sabrinajakobsen94

4 indlæg
  • Skrevet

Jeg vil bestemt ikke sige at du skal droppe alle kulhydrater hvis du har det som du siger. Kulhydrater er ikke nødvendigvis "farlige" så længe de er de rigtige du spiser. Jeg har skiftet den almindelige hvide pasta ud med grovpasta, og der sker altså ikke noget ved at spise det en gang om ugen så længe det er med måde. Derudover kan ris udskiftes med brune ris og rugbrød er da bestemt ikke usundt - du skal bare huske at vælge fuldkornsudgaven som samtidig er med mindre fedt. Det hele er en vanesag - jeg er ekstremt glad for pasta og følte at jeg manglede det, men fuldkornspasta en gang om ugen gør alt for mig. Håber du blev klogere!

 

Mvh. Sabrina Smile