1. Forum
  2. Kost
  3. Kost Og Træning
  4. kostvariation i fase 3 kostplanen

kostvariation i fase 3 kostplanen

v

v

5 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

hej

Jeg er netop startet på fase 3 og er usikker på kostplanen. Hvad kan man spise i stedet for æggekage hver dag? Kan man tåle at spise 15-20 æg pr uge i 3 uger (og endnu mere hvis man også spiser æg til morgenmad)?  Kan havregrøden de 3 lørdage byttes ud med noget mere "aftensmadagtigt"? Vil kaffe/te forstyrre effekten af kosten? Må grønsagerne til frokost/aften lynsteges i lidt olie eller skal de være rå/kogte? Er mængderne af grønne linser, mandelmælk, pandekager, og de andre stive kulhydrater uvigtig siden de ikke er angivet? Er den nævnte proteinshake lavet på ren proteinpulver eller skal der også noget kulhydrat i og i så fald hvad/hvor meget? Det er virkelig fedt at følge styrketræningsdelen men som du kan se er jeg ikke helt fortrolig med kostplanen endnu :-) Har store forventninger til effekten af de næste 3 uger !

 

anna bogdanova

anna bogdanova

149 indlæg
  • Skrevet

 

Hej V,

Kostplanen i fase 3 er blot et eksempel på, hvordan man kunne sammensætte måltiderne, når man leger med protein/fedt/kulhydrat fordelingen. 

Æggekage kan du fx erstatte med en tilsvarende portion andet protein (fisk, kød, hytteost eller lign.)

15-20 æg om ugen over en længere periode vil jeg ikke anbefale, for man kan hurtigt udvikle en intolerance, så spis gerne en anden proteinkilde istedet for æggene :)

Havregrøden kan du bytte ud med noget andet kornprodukt eller stivelse - fx. vil quinoa, boghvede eller søde kartofler være et godt bud.

Kaffe/te er helt ok, vælg gerne øko, da der ellers er for mange pesticider i disse to drikkevarer, og det gavner i hver fald ikke fedttabet. 

Mht linser, pandekager osv - gå efter portionsstørrelser, dvs. spis i fornuftige mængder til du er 2/3 del mæt :) 

Proteinshake er ren valle, vælg igen gerne en øko én af slagsen, evt. risprotein fra SunWarrior. Kulhydraterne får du i form af det tørrede frugt :)

God fornøjelse med det hele Smile

KH Anna

v

v

5 indlæg
  • Skrevet

Det var et dejligt opløftende svar :-)

De steder hvor der står mængdeangivelse på kødet kan jeg der spise mindre eller skal jeg holde 100% fast i mængderne. Blev MEGET mæt idag efter morgenmaden og tænkte om det egentlig var for meget :-) Set i det lys er det en super kostplan - der er nul appetit til at blive fristet af noget forkert!

anna bogdanova

anna bogdanova

149 indlæg
  • Skrevet

Ja, mæthedsfornemmelsen bliver reguleret rigtig godt vha. denne plan :)

Spis bare de mængder, der er angivet, du har brug for proteinerne mere, end nogensinde før ;) 

Men hold øje med fx taljemål og endnu bedre - spejlbilledet - synes du ikke, der sker nogen fremgang i fedttabet, så gør portionerne lidt mindre. 

KH Anna