1. Forum
  2. Kost
  3. Kost Og Træning
  4. Jeg taber mig ikke

Jeg taber mig ikke

lise jensen

lise jensen

1 indlæg
  • Skrevet

Hej

Jeg er en kvinde på 48 år som går mellem 6 og 8 km stavgang 4 gange om ugen. Det har jeg gjort nu i ½ år. Samtidig spiser jeg sundt med mange grønsager. Jeg er ved at fortvivle for vægten VIL bare ikke ned under de 70. Kan jeg ændre noget?

mvh Stine

Mark Herskind

Mark Herskind

72 indlæg
  • Skrevet

Hej Stine/Lise..

Det korte svar må være at dit energiindtag er i balance.. Altså du indtager lige så meget som du forbrænder..

Nu skriver du ikke så meget, men en mulighed kan være at du stadig spiser for meget.. Salat er sundt, men for meget salat feder også! Det kan være du drikker en sodavand for tit.. Der er mange kalorier i sukkerholdige drikkevarer..

Jeg har aldrig selv prøvet stavgang, så skal ikke kunne sige så meget om intensiteten.. Får du sved på panden og ømme muskler efter en tur? Ellers er der god mulighed for at ligge lidt ekstra pres på dig selv.. En anden fordel ved at presse dig selv, er at når musklerne bliver presset, tvinger du dem til at udvikle sig.. Og jo mere veludviklede muskler du har, jo højere er din hvileforbrænding..

Du kan prøve at udregne din daglige forbrænding (der er en beregner her på siden et sted).. Hvis du vil tabe dig, skal du nok satse på at ligge ca 500KCal under din forbrænding pr dag.. Det skulle gerne resultere i ca ½kg om ugen...

Endelig skal du huske, at vægt er ikke alt.. Muskler vejer mere end fedt!

Men prøv at komme med lidt flere detaljer.. Hvor høj er du? Hvad spiser du typisk på en dag?

 

Håber det kan bruges..

Mvh Mark

  • Skrevet

Hej Stine

Det kunne være du skulle prøve at variere din træning lidt mere, kroppen har brug for at blive udfordret, ikke mindst hvis du gerne vil tabe dig. Laver du de samme øvelser, går/løber samme rute i samme tempo til hver træning vil der ikke ske nogen fremgang/vægttab.

Måske du kan finde lidt inspiration her:

http://iform.dk/traening/traeningsformer/stavgang-giver-dobbelt-saa-god-motion

http://iform.dk/traening/traeningsformer/stavgang-opvarmning

http://iform.dk/traeningsformer/stav-dig-i-form

http://iform.dk/traeningsplanner/traeningsprogram-gaa-dig-slank

http://iform.dk/kost/sund-vaegt/braend-5-kilo-fedt-af-paa-50-dage

Meld gerne tilbage hvordan det går, held og lykke.

/IdaSmile

  • Skrevet

Jeg har i årevis haft samme problem, og det havde altså noget med energiindtag at gøre. På en eller anden måde fik jeg alligevel spist mere end jeg forbrændte, skønt jeg følte mig sund og opmærksom. For en 4-5 måneder siden gik jeg på madloggen, og efter jeg har haft mulighed for at følge mit kalorieindtag og kombinere det med mit forbrug har jeg tabt 7 kilo.

Hilsen Mette