1. Forum
  2. Kost
  3. Kost Og Træning
  4. I-form-kuren og træning?

I-form-kuren og træning?

leximus

leximus

1 indlæg
  • Skrevet

Hvis jeg skal følge i form kuren skal jeg spise 5 måltider af 250 kcal daligt i 5 dage og så to dage "Fri". Men hvad så mht træning. 1250 kcal er jo kun nok til at fungere basalt. Hvad gør jeg så når jeg nu skal træne op til en halvmarathon med 1 times løb 3 x pr uge + min alm zumba time og to gymnastiktimer og 1 times hundeluft pr dag? alene den en times løb er ca 800 kcal. Hvornår skal jeg spise dem? Flere måltider eller flere kcal pr måltid eller hvad? 

Hellemai

Hellemai

1 indlæg
  • Skrevet

Ja jeg kunne også godt tænke mig et kvalificeret svar på ovenstående. Løbetræner 4 gange ugentlig, styrketræner 2 gange ugentlig og cykler til/fra arbejde (11km dagligt). Så den kostplan kan man jo ikke følge med så meget træning, hvilket der jo også står i kostplanen.
Men hvad så.? 

LoveyouL

LoveyouL

41 indlæg
  • Skrevet

Hej med jer.

Jeg styrketræner 6 gange om ugen + konditionstræning og løbetræning 4-5 gange om ugen. Det jeg gør, at spise 6-7 gange (250 kcal) om dagen med iform kuren. Og det fungere fint for mig indtil videre, og stadig med vægttab. Den dag på ugen jeg ikke træner, spiser jeg kun 5 gange.

 

Håber det kan jeg hjælpe jer lidt :)

anonym21

anonym21

91 indlæg
  • Skrevet

hej..

Jeg er enig med saftewater, og jer selv, i at når man træner meget, så kan man altså ikke leve af 1250 kcal om dagen. jeg løber selv 10+ km tre til fire gange om ugen, samt cykler som transport minimum 10 km om dagen, og dertil er der 3-6 km hunde luftning hver dag. Jeg går ud fra at i skal tabe jer siden i er på kur, og jeg ved godt at mange er bange for stivelse og kulhydrater (inklusiv mig selv), men man må prøve at lytte til sin krop. personligt kab jeg da godt mærke at mine sportspræstationer er knap så gode hvis jeg kun har spist hytteost, avocado og grønt til frokost, det løber man altså ikke 15 km på! Jeg vil derfor foreslå at man kan spise en banan som "dessert" efter det sidste måltid inden træning, måske en proteinbar efter, og så tilføje en skive brød eller 30 gram rå ris, pasta, perlebyg, quinoa etc. samlet set giver det ca 400 kcal ekstre og totalet er derfor 1650, hvilket er langt sundere for kroppen når der bliver trænet igennem.

Jeg håber at svaret kunne bruges:)

godt nytår