1. Forum
  2. Kost
  3. Kost Og Træning
  4. Hvordan smider jeg "topmaven"?

Hvordan smider jeg "topmaven"?

  • Skrevet

Uddybelse:

Jeg skriver, at der er en dreje-/bruskskive mellem vertebraene, ryghvirvlerne. Det er der reelt ikke mener jer. Istedet er der som på en støddæmper på en bil en gummiskive til at tage evt. shock og olie i cylindren i støddæmperen. Olien skal tage mod shock men hvis støddæmperen altid hviler på gummiskiven, så bliver denne klemt ud.

I ryggen som jeg beskriver det, holdes skiverne fra hinanden, som fjederen i en bil holder støddæmperen fra kontinuerlig bundbelastning/hvileposition på gummiskiven.
Dette gør så, at vægten bliver reelt varetaget henover disse to vippeled, et på hver side af rygsøjlen og diskskiven i ryggen, lades uden megen belastning.(godt for rygproblemer) Musklerme i ryggen, virker som fjedrene på bilen, der ekstenderer selve bilen over hvor belastning. Man kan jo blot se på en bil, der ved overvægt eller altid tungt tillæsset, får ødelagt sine støddæmpere. Ligeså sker det med et overvægtigt menneske oftere end med et normalvægtig menneske.

Rygmusklerne vipper således, henover vippeleddene, ryghvirvlerne op således diskskiverne bliver frie samtidig med kroppen rettes op eller løftes fra en sammenklemt holdning. 

Istedetfor at man roterer på diskskiverne, er man nu vippende i leddene. Leddene holdes altid samlede og aldrig adskilles de, selv ikke liggende. Man siger at man samler sig.

  • Skrevet

You should also see the flat tummyon the following link and I hope you would  be satisfied with the fact that there are easier ways for one to get a flat stomach

http://www.nettraening.dk