1. Forum
  2. Kost
  3. Farvel Mavedelle
  4. Hjælp til inspiratin - hjælp til ikke at falde ...

Hjælp til inspiratin - hjælp til ikke at falde for de søde sager!

kimberley  clausen

kimberley clausen

3 indlæg
  • Skrevet

Hej allesammen :-) 

Jeg er lige flyttet hjemmefra, og jeg ønsker brændene at hoppe på kuren! Men jeg er for det første ikke særlig god til at lave mad.. Og så er jeg bare så dårlig til lige at sige "Nå, men så springer vi lige over idag og så træner jeg ekstra imorgen".. Og bagefter fortryder jeg det inderlidt! Men i situationen har jeg bare ikke styrke nok til at holde mig selv i totterne, og det er SÅ træls! Jeg hader mig selv for det. 

Jeg er ikke tyk, - det er ikke derfor jeg vil på denne kur (jo jeg vil gerne tabe mig 5 kilo - men det er mere for at være rigtig sommer-bekini-lækker). Jeg har en lille delle på maven, men tilgengæld ret brede lår.. Men jeg går også med et ønske om at løbe et halvmaraton, og der lyder denne kur bare som den optimale hvis jeg løber 3 gange i ugen og styrketræner 4 gange. 

Jeg elsker sport! Og har redet seriøst i mange år, men pga. problemer på hjemmefronten er jeg som sagt lige flyttet hjemmefra som 17,5 årig. Derfor har jeg ikke mulighed for at have min hest med mig - derfor jeg søger ny sport = halv maraton/løb. 

Mit spørgsmål til jer er: Er det her den rette kur for mig? Har i nogle gode råd mod det med at have for nem ved at "falde i"? Har i noget jeg kan gøre for at få nemmere ved at kunne løbe det maraton? Har i nogle opskrifter som jeg kan lave som er relativt nemme? 

Undskyld hvis jeg har lagt dette forum-indlæg forkert op. 

Mvh Kimberley

kimberley  clausen

kimberley clausen

3 indlæg
  • Skrevet

Jeg håber virkelig at høre fra jer! 

Anne L

Anne L

39 indlæg
  • Skrevet

Hej Kimberly,

Hvad er det for en kur, du taler om, at du gerne vil på?

Mvh. Anne

kimberley  clausen

kimberley clausen

3 indlæg
  • Skrevet

"Michelles mavedelle camp" :-) 

Anne L

Anne L

39 indlæg
  • Skrevet

Hej Kimberley,

Ok - skulle bare lige vide, om det var en bestemt kur. ;)

Det er en god idé at starte med at skære ned på alle de usunde ting. Så prøv om du kan fjerne: hvide ris, pasta, hvidt brød og alt sukker, sodavand og kage fra din kost. Det er altid en rigtig god start. Så er der selvfølgelig alt det med, at man ikke skal "falde i" og spise sukker alligevel. Så kan du prøve at finde nogle sunde alternativer. Det kunne for eksempel være at have noget frisk frugt og sørge for at skære det ud til snacks. Du kan også lave hummus og have det i køleskabet. Altså så du er sikker på at have nogle sunde alternativer - det er ofte trangen til at hygge-spise, som vi oplever, der kan være årsag til vægtøgning. Men hvis vi hygger-spiser de sunde ting, så hjælper det jo på det! Det lyder heller ikke som om du skal hoppe på en meget striks diæt, når det ikke er så meget, du skal tabe.

Du kan også øve dig i at google opskrifter og lave en madplan for en uge af gangen. Så er der "lavet en plan" for maden, og det bliver derfor sværere at springe over til noget andet. Man bliver også kun god til at lave mad ved at prøve sig frem. :)

Det lyder godt med løb - det har jeg desværre ikke så meget forstand på, men jeg ved, at I det seneste iform-blad er der er løbeguide til 5 og 10 kilometer. Dem kunne du jo finde (tror også de er her på siden). Det er i hvert fald nogle rigtig fine programmer!

Held og lykke med det!

Mvh. Anne

www.meditationsguide.dk