1. Forum
  2. Træning
  3. Styrketræning
  4. Træningsprogram

Træningsprogram

JB

JB

1 indlæg
  • Skrevet

Hej :-)

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal lave et træningprogram til en ung mand, som er vant til, at røre sig i sit arbjde (flyttemand), men har tndens til flatback (minimalt lændesvaj) og fremskudte skuldre. Han her trænet ca. 1 år. Der skal indgå et periodisering, hvor prgrammet i sidste ende, skal progredieres. Målet er styrke og funktionel træning (ca. 1 1/2 times varighed). Vil det være ideelt med cirkeltræning i starten (med hans problemer med lænd/ skuldre) og ligeså senere i forløbet.

Med venlig hilsen

JB

Casper1978

Casper1978

2 indlæg
  • Skrevet
Hej Jb. Du kan fint lave cirkeltræning i starten, evt som opvarmning. Husk at indpasse noget mobilisering for ryggen, hvis der er nedsat bevægelse i hans lænd. Dette vil som regel også gå ud over resten af ryggen, så du vil sikkert finde noget længere oppe også, omkring skulderbladende. Så arbejd med hele ryggen,  Du skal ligeledes huske nogle trække øvelser, så du kan styrke hans bagside og hans skudlrer kan blive trukket lidt bagud. Held og lykke med det
Mvh Casper Abenth

www.abenthfysioterapi.dk