1. Forum
  2. Træning
  3. Konditionstræning
  4. træning der ikke går i lårene?

træning der ikke går i lårene?

kkiss

kkiss

1 indlæg
  • Skrevet

Hej

Jeg er så heldig at været ret veludstyret med gode kompakte lårmuskler, som ekstremt nemt bliver markeret, især foran på låret (rectus femoris), som jeg får 'stor glæde' af i forbindelse med min løbetræning, som varierer mellem 5-11 km distancer, 2-3 gange om ugen (ca. 5.30-5.50 min/km). Da 'glæden' nærmest giver firkantede lår, og store udfordringer med bukser, har jeg brug for et par gode råd.

Er der nogen der kan anbefale en anden måde at løbe på, eller en hel anden form for træning, som stadig holder kalorieindtaget i skak, men uden at gå lige så meget i lårerne? alternativt en udstrækningsøvelse der tager denne 'kompathed'?

Jeg har læst en masse tråde på emnet, og vil lige tilføje at løsningen ligger ikke i et større vægttab, da jeg er slank/normal.

Sætter stor pris på jeres feedback - På forhånd 1000 TAK :)

 

johanne schmith

johanne schmith

4 indlæg
  • Skrevet

Kajak-roning er en mulighed - men det kræver enten en lidt større investering i udstyr og et par kurser eller et klubmedlemskab.

Ellers er svømning god konditionstræning og involverer mere af kroppen. Du bruger naturligvis stadig benene, men slet ikke i samme omfang som løb.

Held og lykke med det :-)

birdiee

birdiee

2 indlæg
  • Skrevet

Er der en grund til at du ikke styrketræner? Der kan du komme igennem hele kroppen. Evt. træne neuromuskulær styrke på dine ben. Høj belastning og få gentagelser, på den måde undgår du større lår, men opnår istedet i blive stærkere....

linebambino

linebambino

1 indlæg
  • Skrevet

Beklager - der gik noget galt. Jeg ved ikke lige umiddelbart, hvordan jeg sletter mine fejlindlæg?