1. Forum
  2. Træning
  3. Konditionstræning
  4. Konditionstræning

Konditionstræning

poul erik jakobsen

poul erik jakobsen

5 indlæg
  • Skrevet

Hejsa. Jeg behøver et godt råd angående konditionsgtræning. Ved spinning og cykling er min puls det meste af tiden på 85 - 100% af max puls. 58 år er vel lig ca. 165.
Under spinning ligger jeg for det meste af tiden på ca. 150 og min puls når aldrig ned i hvilezone, selv ikke med den laveste belastning.

Hvilken træning vil være god for at bliive bedre? 

martin_med_j

martin_med_j

4 indlæg
  • Skrevet

Hej Poul.

Du skal gå et par skridt tilbage, og lægge din træning om til at fokusere på lavere intensitet - populært kaldet fedforbrændingszonen (ca. 70% /maks puls). Der findes mange artikler om den slags på nettet, så jeg vil ikke trætte dig med det her.

Kort fortalt: træn med lavere intensitet for at kunne øge mere.

/God træning

Martin

www.operatorslab.blogspot.dk

  • Skrevet

Hej Poul Erik

Det er ikke sikkert, at du ligger på 85 - 100%, for det lyder ikke somom du har lavet en max pulstest. For det er altså ikke altid at du kan tage 220 minus alder.

F.eks. er jeg 35 år og har en klinisk målt maxpuls på 204 (Hvilepuls 45, så har en stor reservepuls). Derfor vil den generelle regel sender mig i maxpuls hele tiden.

Så på cyklen eller løb. Giv gas og se hvor langt du kan komme op.

Mvh

Kasper

Vejen til det lange løb - www.kasperc.dk