1. Forum
  2. Min træning
  3. I Form Kvindeløb
  4. Hvordan kommer jeg videre?

Hvordan kommer jeg videre?

else marie jensen

else marie jensen

3 indlæg
  • Skrevet

Jeg startedei februar 2011 med at løbe. Jeg fulgte 12 ugers program, hvor jeg startede med at gå mere end jeg løb. Målet var I forms kvindeløb i Aalborg og det lykkes mig at løbe de 5 km. Mit problem er at jeg kun kan løbe om morgenen, før jeg spiser morgen mad. Det er svært på denne årstid, da det er for mørkt til at jeg kan nå det før arbejde.

Jeg forsøger at komme ud og løbe, når jeg kommer hjem fra arbejde, men mine ben syre fuldstændig til og jeg føler slet ikke jeg har energi til at løbe på den tid af dagen. Jeg har forsøgt ikke at spise i de sidste par timer før jeg skal løbe. jeg har også prøvet at spise lidt frugt lidt før jeg skal afsted, men lige lidt hjælper detEmbarassed Hvad kan jeg gør for at komme til at løbe senere på dagen?Smile

 

  • Skrevet

Kære Else Marie

Det lyder som om du har brug for et godt lille mellemmåltid sidst på eftermiddagen. Jeg spiser altid igen mellem 15 og 16 når jeg skal træne 17.30. Du må prøve dig lidt frem hvor tæt på det passer for dig. Der er jo også meget afhængigt af hvad du spiser og hvor meget!

Umiddelbart synes jeg ikke frugt er det bedste! Hellere en lille skål havregryn, knækbrød med kød-pålæg eller i den lettere ende en figenstang, lidt mandler. Det lyder dog som om du skal have lidt mere energi, så førstnævnte er nok at anbefale.

Jeg har fundet et par artikler du kan lade dig inspirere dig af:

http://iform.dk/kost/spoergsmaal-om-kost/kost-foer-traeningen

http://iform.dk/kost/kost-og-sundhed/hvordan-planlaegger-jeg-min-kost-inden-et-loeb

Du kan finde flere på sitet :)

For at gøre det lettere at komme ud kan du evt. lave en aftale om at træne med andre? Du kan også tage tøj med på arbejde og gøre det umiddelbart efter, så du ikke når hjem inden og her bliver overvældet af trangen til at sidde i sofaen..

Go' træning

Mange hilsner IdaSmile