1. Forum
  2. Kost
  3. Kostdagbogen
  4. Intet vægttab trods kun 1080 kcal.

Intet vægttab trods kun 1080 kcal.

kasper h

kasper h

4 indlæg
  • Skrevet

@Christina Daniel

Der er ingen tvivl om at du så skal forbrænde den sukker du har indtaget, men det forbedrer din præstation og gør at din krop kan yde mere, og hjælper kroppen på vej ved at sætte gang i nogle processer som i sidste ende forbrænder mere fedt. 

Men du må jo prøve der frem, noget kunne jo tyde på, at du ihvertfald skal ændre et eller andet i din træning og kost.

Mvh. Kasper

M.Hansen

M.Hansen

266 indlæg
  • Skrevet

Du virker meget sikker på, at du kun indtager de 1000 kcal om dagen. Det kan dog være utrolig svært at måle kalorier præcist, og rigtig mange indtager en del flere kalorier, end de regner med.

En måde du kan teste om, du har vejet/regnet dit kalorie rigtigt, er at lave alle måltider på forhånd, og så KUN spise dem i løbet af dagen.

Fordelen er, at du kan være en del mere præcis, når du ikke står midt i madlavningen og skal skynde dig. En anden er, at det pluselig bliver meget tydeligt om du spiser andet end de madpakker, der i alt indeholder 1000 kalorier. Muligheden for at "snyde" med kalorierne bliver også væsentligt mindre.

Ovenstående måde er fantastisk til at afprøve et kalorieindtag i praksis.

Hilsen

M.Hansen

www.sundhedoglivsstil.blogspot.com

M.Hansen

M.Hansen

266 indlæg
  • Skrevet

Skribenten på denne blog bruger en lignende ide for at tabe sig. Og jeg synes virkelig, at det er vældig smart.

http://detskalsmageafnoget.blogspot.com/2011/08/lidt-om-snacks.html

Hilsen

M.Hansen

julie g

julie g

7 indlæg
  • Skrevet

1080 kcal er alt, alt for lidt. Især når du dyrker motion ved siden af. Hvis kroppen bliver presset, som din bliver, kan den blive defensiv, og gøre hvad den kan for at sætte forbrændingen ned. Det kan være grunden til at din vægt ikke rykker sig. Hvis jeg var dig, ville jeg begynde at spise mere, især protein. Æg, mælkeprodukter (især hytteost) og fisk, fjerkræ og kød.. og så rugbrød. Hvis du får en sød tand, så lidt tørret frugt og nødder (ikke for mange, en håndfuld om dagen højest). Og til retter hvor man normalt får ris, kan du erstatte med quinoa eller grønne linser. Min kæreste og jeg lever sådan pt, kombineret med styrketræning og han har tabt sig rigtig flot og virkeligt hurtigt. Hvis du vil sætte forbrændingen effektivt op, kan du f.eks. intervaltræne. F.eks. hvis du løber, skift mellem spurt og gang. Du skal have dobbelt så lange gåpauser som du spurter. 

al ghouti

al ghouti

8 indlæg
  • Skrevet

Nu bliver der nævnt flere gange i indlæg, at hun skal drikke rigeligt med vand, og at dette også forhindre appelsinhud. Jeg vil passe på med at drukne mig i vand hvis jeg var dig. Der er lavet forsking på området, der mener at overforbrug af vand kan give skader på kroppen, og at alle disse effekter som der postuleres, at meget vand medføre, er en hype der er skabt ud fra et kommercielt formål. 

I kan blandt andet læse om det her, hvis det har interesse: www.motionogmad.dk/drik-meget-vand-holder-det-taet/

tratakk

tratakk

0 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Deleted