1. Forum
  2. Kost
  3. Kostdagbogen
  4. Intet vægttab trods kun 1080 kcal.

Intet vægttab trods kun 1080 kcal.

iben  pedersen

iben pedersen

9 indlæg
  • Skrevet

Hej allesammen. 

Har et spørgsmål omkring hvor mange kalorier jeg skal spise om dagen. 

Lige nu bruger jeg madlog, og den har fastsat, at jeg kun må få 1080 kcal om dagen, hvilket jeg jeg har holdt mig til i 2 mrd. ca. Men til trods for det, har jeg kun tabt 2 kg. hvilket jeg overhovedet ikke forstår. Så derfor håber jeg, at der er nogen af jer kloge mennesker, der kan hjælpe mig. 

Jeg er 162 cm, vejer (pueha, kan næsten ikke skrive det) 67 kg. og er 21 år. 

Jeg dyrker motion ca 2 -3 gange om ugen, hvor jeg enten cykler 20 km. i det fri, løber 5 km, eller går 7 km. Til daglig er min hverdag meget stillesiddende, da jeg er studerende. 

- Er der nogen der kan give mig en fornuftig forklaring på, hvorfor jeg ikke har tabt mig?

chili-3b04fcdf24

chili-3b04fcdf24

1 indlæg
  • Skrevet

jeg syntes kalorie antalet lyder godt nok.

tager du nogen for for medicin? somme tider kan det gøre at man ikke kan tabe sig.

Spiser du mange små måltider?

deleted

[slettet bruger]

2526 indlæg
  • Skrevet

@chili

Nej det kan ikke.. Medicin kan ændre appetitten, men det er meget få der ændrer forbrændingen.. Til sidstnævnte hører eksempelvis medikaminae der hæmmer skjoldbruskkirtlen..

iben  pedersen

iben pedersen

9 indlæg
  • Skrevet

Nej, får ikke andet medicin end mine p-piller. 

mth. de små måltider, så er kcal ca fordelt på: Morgenmad 100 - 150 kcal. Formiddag: 50 kcal. Middagsmad: 300 kcal. aftensmad: 500 kcal. Der er ikke plads til så mange småmaltider, grundet det lave kalorie indtag.

Har hørt et sted, at hvis man får for lidt kcal i forhold til ens hviletilstand (kan ikke huske om det er, det det hedder) så kan kroppen gå i "spare-mode", da den ikke for energi nok. 

pepperoni

pepperoni

505 indlæg
  • Skrevet