1. Forum
  2. Kost
  3. Kost Og Træning
  4. Løbetræning, vægt og kost

Løbetræning, vægt og kost

Lonealbaek

Lonealbaek

1 indlæg
  • Skrevet
Hej
Jeg har i løbet af 2017 trænet op til marathon, som jeg gennemførte i september. I min løbet af min træning tog jeg 7 kg på og det var desværre ikke kun muskler. Det har sat sig på maven og overkroppen, dvs. arme og bryst. Efter jeg gennemførte mit marathon har jeg haft problemer med først mit højre ben og bagefter mit venstre ben og har derfor næsten ikke løbet siden. Så her efter små 4 måneder efter uden ret meget træning og ingen løb og en 3 ugers ferie i USA med dagligt cola indtag og forholdsvis usund mad - har jeg tabt mig på maven og ca. halvdelen af de kiloene er væk. Hvad pokker sker der ?? jo mere jeg træner, jo mere tager jeg på (og her snakker vi ikke muskler, som jeg jo godt ved er en lille del af det) og jo mindre jeg laver og FLERE kalorier jeg indtager, jo mere taber jeg mig - det er jo helt bagvendt :( Nu er det sådan at jeg er lige på trapperne til at må løbe igen og tænker om der er nogen som har et godt råd til, hvordan jeg skal forholde mig kostmæssigt så jeg ikke tager på igen ?
Soeren_adk

Soeren_adk

23 indlæg
  • Skrevet
Hej Lone har du styr på hvad du spiser, får du proteiner nok, og næringsstoffer nok, ? når man træner meget, nedbryder man musklerne, og det kræver proteiner og næringsstoffer for at opbygge muskelmassen igen