1. Forum
  2. iForm forum
  3. Regler, Policy Og Kontakt
  4. Kaffe og restitution...?

Kaffe og restitution...?

nielsjmp

nielsjmp

2 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Hej alle

Jeg slås lidt med ømme muskler og lang restitution efter en gang træning, typisk 2-2-1/2 times beachvolley 2-3-4 gange om ugen. Jeg har efter en del tid fået en fornemmelse af, at kaffe er lidt en storslem i den sammenhæng, og at jeg ved at undvære kaffe har lettere ved at restituere.

Det skal siges, at jeg generelt har en meget høj sensitivitet over for kaffe, pulsen stiger, drikker jeg kaffe på tom mave, begynder det hele at ryste på mig - og jeg skal bestemt ikke drikke kaffe efter 15-16-17 stykker om eftermiddagen, da jeg elleres ikke kan falde i søvn om aftenen.

Når jeg googler rundt på kaffe-restitution siger de fleste hits dog det modsatte. "Kaffe påvirker sukkeroptaget i musklerne og restitutionstiden nedsættes..." lyder det de i de fleste undersøgelser.

Kan der være en sammenhæng mellem sensitiviteten og den oplevelse, jeg har af, at kaffe forværrer min restitutionstid? Er der evt et stof, jeg kan tænkes at mangle, som skaber sensitiviteten, men som jeg kan øge ved at spise et eller andet - så jeg kan få de gode virkninger ved kaffen og undgå de dårlige?

Alle forslag modtages med åbne arme!

VH Niels